Calea neferata

Chiar daca de demult, tare de demult, Romanica si-a inaugurat una dintre primele cai ferate din Europa (Bucuresti-Giurgiu), chiar daca intr-un timp aveam un tronson de linie dreapta cu circulatie la viteza maxima (Fetesti-Bucuresti), acum tindem spre nimicul absolut. Si asa, de cativa ani buni, circulatia este ingreunata ba de viscole si ninsori, ba de temperaturi excesive. Iar viteza a scazut exponential in ultimele doua decenii fata de performantele vechilor locomotive cu abur. Peste toate aceste asa-zise motive tehnice, de natura naturala, se mai adauga si competenta suitei de ministri de la Transporturi, care au modificat, revizuit si adaptat… mersul pe jos la calea ferata. Daca am vrea sa fim realisti-rautaciosi, am putea crede ca:

– ministrii de resort au actiuni la autobuzele si microbuzele concurentiale;

– ministrii de transport sunt in cardasie cu magnatii fierului vechi (sine, locomotive, vagoane);

– evident ca ministrii de transport nu au rude la calea ferata;

– normal ca respectivii n-au mai mers cu trenul de pe vremea cand mergeau in tabere, mai ales ca nici nu este girofar la tren!

– iar apoi, din moment ce poporul pleaca cu avionul sau autocarul la munca, prin alte tari, de ce-ar mai fi nevoie de trenuri?!

Felician PETRARU

Comenteaza acest articol

css.php