Ce ascunde Gheorghe Babu?!

Directorul DADL raspunde in doi peri la solicitarile de informatii publice pe Legea 544/2001.
Pentru a-si acoperi neregulile din ograda proprie, Babu ne trimite sa cautam informatii… pe site-ul www.e-licitatie.ro!?

Legea 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public a fost creata special pentru a se respecta unul din drepturile moderne fundamentale, acela la informare. Textul legii este simplu si nu suporta interpretari, are referiri directe si explicite la obligativitatea autoritatilor publice de a raspunde solicitarilor de informatii, precum si despre sanctiunile de care pot fi pasibili cei care nu respecta aceste drepturi. Pentru directorul Directiei Apelor Romane Dobrogea-Litoral, Gheorghe Babu, Legea 544/2001 pare a fi doar facultativa si interpretabila dupa bunul plac. La sfarsitul lunii august, mai exact in zilele de 26, respectiv 28 august, am adresat DADL doua solicitari justificate de Legea 544/2001, prin care ceream informatii despre contractele de achizitii publice incheiate de institutie de la inceputul anului 2008 pana in prezent. Cererea era perfect justificata, in conditiile in care cele mai multe achizitii se fac prin negociere directa, desi sumele pe care DADL le pune la bataie sunt de ordinul milioanelor de euro. In mod firesc, suspiciunile ca atribuirea unor contracte s-a facut „pe ochi frumosi” erau perfect intemeiate, mai ales din experienta anilor trecuti, cand aceeasi institutie a fost implicata in mai  multe scandaluri, toate avand ca obiect acelasi subiect – atribuirea de contracte prin negociere directa unor firme care fie nu erau in stare sa duca singure la bun sfarsit contractul, fie au facut lucrari de mantuiala, iar Directia a cheltuit alte sume pentru repararea greselilor lor.

Pentru ca treaba sa fie in conformitate cu cerintele legii, am transmis solicitarile in scris, le-am inregistrat la registratura DADL si… am asteptat. Legea 544 precizeaza ca raspunsurile la solicitarile de informatii publice se transmit in termen de 10 zile de la inregistrare sau in 30 de zile, daca informatiile care se cer presupun un volum mare de lucru din partea institutiei careia i se adreseaza cererea. In termen de 10 zile, insa, institutia cu pricina este obligata sa transmita in scris solicitantului ca este depasita de problema si ca informatiile vor fi oferite dupa alte 20 de zile. La adresele noastre – trimise, repetam, in 26, respectiv 28 august – am primit raspuns abia ieri, 10 septembrie. Am fi ignorat intarzierea de cinci zile calendaristice, daca ni se raspundea clar la fiecare solicitare, insa modalitatea de raspuns a sefului DADL pare mai degraba o bataie de joc la adresa presei si a celor care au dreptul sa fie informati despre cum jongleaza institutiile publice cu banii publici. Iata cum suna raspunsul semnat de insusi seful DADL, Gheorghe Babu:

„Dat fiind faptul ca informatiile solicitate au fost comunicate din oficiu de catre institutia noastra in conformitate cu prevederile Legii 544/2001 si in conformitate cu principiul transparentei din OUG  nr. 34/2006, va informam ca datele solicitate le puteti gasi pe site-ul oficial de achizitii publice www.e-licitatie.ro. Aici, veti putea afla informatii legate de contractele de achizitii publice incheiate de DADL, respectiv parti contractante, obiectul contractului, procedura de achizitie, informatii administrative, informatii suplimentare”.

Este pentru prima oara cand seful unei institutii publice isi permite un astfel de raspuns si ignora obligatiile pe care legile inca in vigoare din aceasta tara le impun. Dar sa nu uitam ca Gheorghe Babu are o vasta experinta in ocolirea unor raspunsuri ferme, ba chiar declaratiile sale pot fi catalogate cu usurinta drept incercari de manipulare. Sa nu uitam de momentele cand Babu cersea la propriu consilierilor locali constanteni sa-i aprobe PUZ-ul pentru statiunea Mamaia si promitea solemn ca va respecta intocmai documentul pe care insasi institutia pe care vremelnic o conduce il intocmise. La numai cateva zile dupa ce si-a vazut sacii in caruta si PUZ-ul aprobat, acelasi Babu nu mai dadea doua parale pe promisiunile sale si permitea oricui sa faca ce vrea pe plajele din statiune.

Si, pentru ca aceasta a fost si pana acum modalitatea de documentare a celor care au avut „tupeul” sa-l deranjeze pe Babu de-a lungul timpului, promitem sa continuam sa prezentam toate manevrele facute de (inca) seful DADL, in speranta ca superiorii sai se vor trezi din amorteala si vor lua masuri pentru a aduce un director competent la carma uneia din institutiile importante din judetul Constanta.

Netty Balaban Dumitrache

Comments are closed.

css.php