Cum alungi balonarea cauzată de mâncărurile grele de Sărbători

Cum alungi balonarea cauzată de mâncărurile grele de Sărbători

Iaurt cu ovăz, dimineața
Datorită faptului că menține echilibrul florei intestinale, iaurtul previne balonarea și acumularea de gaze. Mănâncă la micul dejun iaurt în care pui și 2-3 mâini de ovăz. Ambele alimente îți asigură o digestie bună, mai ales dacă pleci de acasă în vacanța de Sărbători, perioadă în care digestia devine mai lentă și pot apărea constipația, durerile abdominale și balonarea. La plecare, ia cu tine și o caserolă cu fulgi sau tărâțe de ovăz pe care să le mănânci dimineața, înmuiate în apă, cu miere.

Știai că…

…ovăzul îți aduce un plus de fireb solubile care alungă atât balonarea, cât și constipația?

Banane, între mese
Bucatele tradiționale este posibil să-ți provoace o creștere a nivelului de sodiu în corp, motiv pentru care reține mai multă apă. Din aceeași cauză poate apărea și balonarea. Amintește-ți ca, între mese, să mănânci 1-2 banane, ca să elimini aceste efecte și să obții un plus de potasiu, un mineral important pentru reglarea nivelului lichidelor din organism.

Cartofi dulci, la salate și garnituri
Dacă știi că ți se întâmplă des să te balonezi, mai ales după masa de Crăciun, înlocuiește cartofii albi cu cei dulci, măcar pentru o garnitură sau la o salată de legume. Au mult potasiu în compoziție și alungă excesul de sodiu. Sunt o alternativă de luat în seamă și pentru diabetici.

Ai grijă să ai în casă și ceaiuri contra balonării
Infuzie de mentă
Înainte de a te așeza la masa îmbelșugată de Sărbători, bea o cană de ceai de mentă. Lasă să treacă 30 de minute, apoi mănâncă. Menta va ușura digestia, te va proteja de boli gastrointestinale, iar, datorită faptului că are efect antispastic, calmează sistemul digestiv și stimulează eliminarea toxinelor.

Ceai din semințe de fenicul
Vestit remediu naturist antibalonare, feniculul poate fi ales ca leac dacă ești balonat sau ce ai mâncat mai mult decât de obicei. Stimulează digestia și crește secreția biliară. După masă, pregătește un ceai de fenicul. Pui o linguriță de semințe de fenicul într-o cană cu apă clocotită. După un sfert de oră, strecoară infuzia și las-o la răcit.

Ghimbir
Rădăcina de ghimbir sau câteva pliculețe de ceai de ghimbir n-ar trebui să-ți lipsească, mai ales dacă pleci în vacanță de Sărbători, pentru că ghimbirul stimulează secreția de sucuri gastrice. Rade rădăcină de ghimbir într-o cană cu apă clocotită, strecoară după 10-15 minute și bea-l călduț.

clicksanatate.ro

Comenteaza acest articol

css.php