De ce documente au nevoie românii care votează în străinătate?

De ce documente au nevoie românii care votează în străinătate?

Documentele pe baza cărora se votează în străinătate la alegerile parlamentare din 2016

Ministerul Afacerilor Externe informează că la alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016, cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate pot vota în baza următoarelor acte:

Cetățenii români cu DOMICILIUL în străinătate:

— pașaportul simplu, cu menționarea țării de domiciliu;

— pașaportul simplu temporar, cu menționarea țării de domiciliu;

— pașaportul simplu electronic, cu menționarea țării de domiciliu.

Cetățenii români cu REȘEDINȚA în străinătate:

— cartea de identitate;

— cartea electronică de identitate;

— cartea de identitate provizorie;

— buletinul de identitate;

— pașaportul diplomatic;

— pașaportul diplomatic electronic;

— pașaportul de serviciu;

— pașaportul de serviciu electronic;

— pașaportul simplu;

— pașaportul simplu electronic;

— pașaportul simplu temporar.

Cetățenii români cu REȘEDINȚA în străinătate trebuie să prezinte pe lângă documentele românești și un document oficial emis de statul străin care dovedește stabilirea reședinței în acel stat.

Tipurile de documente care atestă reședința în fiecare stat se regăsesc aici: http://www.mae.ro/node/39550

Precizăm că pentru cetățenii români care se află în străinătate pentru a urma un tratament medical, de mai mult de 90 de zile, documentele emise ori avizate de o autoritate medicală, pe plan local, reprezintă dovada de reședință în vederea exercitării dreptului la vot la alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016, conform Ordinului 2147/24.11.2016 publicat la 28 noiembrie 2016 în Monitorul Oficial nr. 960.

Toate documentele trebuie să fie valabile la data scrutinului, 11 decembrie 2016.

Recomandăm cetățenilor români care votează în străinătate să se informeze din timp cu privire la documentele în baza cărora își vor exercita dreptul de vot la secțiile de votare din afara României.

Informații suplimentare

Pentru informații suplimentare cu privire la exercitarea dreptului de vot, alegătorii români din străinătate au la dispoziție Ghidul alegătorului român din străinătate și materialul informativ ‘Q&A — Întrebări frecvente referitoare la votul în străinătate’ pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților din 11 decembrie 2016, disponibile la linkurile de mai jos:

http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_alegeri/2016.11.18_ghidul_alegatorului_roman_din_strainatate.pdf

http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_pdf/2016.11.23_anexa-qa.pdf

Totodată, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate dezvoltat de Departamentul Consular al Ministerului Afacerilor Externe oferă cetățenilor români din afara țării informații despre condițiile de exercitare a dreptului de vot în străinătate la alegerile parlamentare din anul 2016. Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate poate fi apelat 24 de ore / 7 zile, la numerele de telefon aparținând misiunii diplomatice/oficiului consular al României din zona de rezidență a fiecărui cetățean român. (Exemplu: Cetățenii români aflați în zona de competență consulară a Ambasadei României la Madrid pot apela telefonic misiunea diplomatică română la numerele de telefon afișate pe site-ul madrid.mae.ro, apelurile lor fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate).

Comenteaza acest articol

css.php