EVALUARE NAŢIONALĂ 2012. Decizia de schimbare a baremului la română este considerată incorectă

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar consideră că hotărârea Ministerului Educaţiei de a modifica baremul probei de limba română de la evaluarea naţională este una “istorică incorectă, luată pe fondul unor presiuni”.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 “Această decizie afectează credibilitatea Ministerului Educaţiei – gestionarul sistemului de educaţie din România. Baremul de corectare al unor probe nu se stabileşte în Piaţa Universităţii şi nici pe stradă, în faţa ministerului şi nici nu ţine cont de statistica răspunsurilor date la proba respectivă. Cum va putea ministerul să oblige profesorii de limba română să accepte că o propoziţie subordonată poate fi şi subiectivă, şi predicativă, în aceeaşi structură a frazei?”, spune preşedintele Federaţiei, Mihaela Gună, care sugerează că decizia ministerului a fost luată ca urmare a protestelor părinţilor adunaţi în faţa ministerului.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 Federaţia Asociaţiilor de Părinţi susţine că a primit deja “semnale că părinţii elevilor care au răspuns corect ar putea adopta aceeaşi metodă a ieşirii în stradă, pentru a-şi susţine punctul de vedere”.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 “Îşi va schimba Ministerul Educaţiei, în aceste condiţii, decizia? Ce mesaj primesc elevii, indiferent că au răspuns corect sau greşit, în faţa acestor bâlbâieli? Corectitudinea răspunsurilor la teste este influenţată de ieşirea în stradă? Dacă la nivelul Academiei Române subiectul este atât de controversat, înseamnă că acesta nu avea ce căuta la un examen pe care-l susţin copiii cu vârsta de 14 ani”, se mai arată într-un comunicat semnat de Gună.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 În acest context, Federaţia propune Ministerului Educaţiei să confere liceelor autoritatea şi responsabilitatea elaborării subiectelor şi organizării concursului de admitere al copiilor, conform principiului descentralizării.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, a decis, miercuri seară, schimbarea baremului probei de limba română de la evaluarea naţională, astfel încât să fie punctate ambele răspunsuri (“subiectivă” şi “predicativă”) care au generat controversa legată de una dintre cerinţe. Decizia, au spus reprezentanţii ministerului, se fundamentează pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 “Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Române. Reprezentanţii Institutului Lingvistic «Iorgu Iordan – Al. Rosetti », cel mai important for în domeniul normării gramaticii limbii române, susţin că în speţa care a făcut obiectul dezbaterii răspunsul este ambivalent – atât subiectivă, cât şi predicativă, în funcţie de context sau de intonaţie, lucru subliniat de Gramatica Academică a Limbii Române (GLAR), conform aceloraşi surse. La rândul lor, cadrele didactice specializate în limba şi literatura română au remarcat aceeaşi ambuiguitate a răspunsurilor.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2012 Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au răspuns pe cele două variante, respectiv 42% subiectivă şi circa 40% predicativă. Acest fapt reflectă indubitabil opiniile formulate de specialişti”, s-a precizat într-un comunicat remis MEDIAFAX, miercuri seară, de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS).

realitatea.net

Comenteaza acest articol

css.php