EVALUAREA NAŢIOANLĂ: La cerinţa controversată de la română vor fi punctate ambele răspunsuri

Cerinţa controversată de la proba scrisă de limba română din cadrul evaluării naţionale va fi punctată atât în cazul elevilor care au răspuns că propoziţia respectivă este subiectivă, cât şi al celor care au spus că este predicativă, au declarat, pentru MEDIAFAX, oficiali ai Ministerului Educaţiei.

 

Astfel, la corectarea lucrărilor de la proba de luni, ambele răspunsuri vor primi câte şase puncte, după ce, până acum, baremul probei de română prevedea că răspunsul corect este “subiectivă”.

 

Ministrul Liviu Pop a anunţat miercuri, la Gândul Live, că a emis un ordin intern în care a cerut modificarea baremului de corectare la proba de limba română a evaluării naţionale, astfel încât la cerinţa controversată să fie punctate atât răspunsul “subiectivă”, cât şi “predicativă”.

 

“Am solicitat centrelor să ia în considerare ambele variante de răspuns. Am emis un ordin intern”, a spus ministrul interimar al Educaţiei.

 

Pop a ţinut să precizeze şi că autorii subiectelor sunt foarte prost plătiţi, ei primind câte şapte lei pentru fiecare text, sumă care se împarte la toţi realizatorii respectivului subiect.

 

Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, declarase anterior, tot miercuri, că elevii care nu au răspuns conform baremului la subiectul controversat de la proba de limba română vor primi cele şase puncte aferente cerinţei respective numai dacă acestea îi vor ajuta la repartizarea în liceul pe care şi l-au ales.

 

“Toţi elevii care au răspuns că respectiva propoziţie este subordonată predicativă vor fi notaţi potrivit baremului, respectiv depunctaţi la această cerinţă. Nota finală va fi deci mai mică, per total, cu 0,15. Elevii pot face contestaţie privind acest subiect. În schimb, le promit că vor primi acest punctaj la repartizarea computerizată, dacă depunctarea de la cerinţă îi va pune în situaţia de a pierde locul dorit la admiterea în liceul pentru care au optat”, a spus Pop.

 

Ministerul Educaţiei precizează că decizia ministrului Liviu Pop legată de baremul probei de luni de la evaluarea naţională se fundamentează pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română.

 

“Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Române. Reprezentanţii Institutului Lingvistic «Iorgu Iordan – Al. Rosetti », cel mai important for în domeniul normării gramaticii limbii române, susţin că în speţa care a făcut obiectul dezbaterii răspunsul este ambivalent – atât subiectivă, cât şi predicativă, în funcţie de context sau de intonaţie, lucru subliniat de Gramatica Academică a Limbii Române (GLAR), conform aceloraşi surse. La rândul lor, cadrele didactice specializate în limba şi literatura română au remarcat aceeaşi ambuiguitate a răspunsurilor. Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au răspuns pe cele două variante, respectiv 42% subiectivă şi circa 40% predicativă. Acest fapt reflectă indubitabil opiniile formulate de specialişti”, se precizează într-un comunicat remis MEDIAFAX, miercuri seară, de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

 

Ministrul Pop a susţinut că nu va permite discriminarea niciunui elev şi că, în orice decizie ministerială, trebuie să primeze interesul elevilor şi egalitatea de şanse la educaţie a acestora, se mai arată în comunicat.

 

MECTS precizează că variantele de subiectele pentru proba de limba şi literatura română au fost definitivate şi aprobate în luna martie 2012. Conform metodologiei, acestea sunt secretizate până în ziua desfăşurării probei. Subiectele au fost elaborate în decursul a şase luni de zile, de către 240 de cadre didactice.

 

Tot Liviu Pop declara, marţi, că Ministerul Educaţiei a cerut părerea mai multor specialişti, inclusiv de la Academia Română, iar “90 la sută” dintre aceştia s-ar fi pronunţat în favoarea rezolvării prevăzute în barem.

mediafax.ro

Comenteaza acest articol

css.php