Vrea cineva să reabiliteze Podul de la Butelii?

Vrea cineva să reabiliteze Podul de la Butelii?

Astăzi vor fi deschise ofertele depuse de firmele interesate să reabiliteze şi modernizeze Podul de la Butelii. Termenul de depunere a acestora a fost prelungit, la cererea societăţilor comerciale. Analizarea ofertelor va dura maximum o lună, deci la începutul lunii iulie câştigătorul contractului de 6 milioane de lei ar putea demara lucrările. Asta dacă nu va fi contestat rezultatul licitaţiei. Cert este că e aproape imposibil ca, în februarie 2017, Pasajului Cumpenei să fie nou-nouţ.

Pe 7 aprilie, Primăria Constanţa a urcat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice documentele necesare demarării cererii de oferte pentru achiziţia execuţiei lucrărilor reabilitare şi modernizare a Podului de la Butelii. Acestea au fost verificate, iar pe 27 aprilie a fost iniţiată licitaţia. Aşa că firmele trebuiau să depună ofertele până pe 16 mai, dar termenul-limită a fost prelungit, deoarece acestea au cerut mai multe clarificări (unele au dorit ca el să fie întârzia chiar şi o lună, dar Municipalitatea a mai acordat doar şapte zile). Abia astăzi vom afla câte participă la procedura de achiziţii publice (până pe 17 mai nu depusese nicio firmă ofertă), iar Comisia de evaluare va începe studierea documentelor, având la dispoziţie 20 de zile pentru acest lucru. Cel mai probabil, însă, Primăria Constanţa va cere prelungirea termenului, pentru a verifica în amănunt ofertele societăţilor comerciale sau pentru că acestea nu au depus toate actele cerute şi întârzie să o facă.

Logic ar fi ca în iunie să fie declarat un câştigător, iar firma care va obţine contractul chiar să se apuce de lucrări la începutul lunii iulie, însă e greu de crezut că rezultatul cererii de oferte nu va fi contestat, aşa cum se întâmplă mai în toate cazurile. Poate chiar să se ajungă în instanţa de contencios-administrativ – deşi nimeni nu îşi doreşte acest lucru –, dacă Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor va respinge toate reclamaţiile, iar firmele care le-au depus vor fi nemulţumite. Deci poate prin august să fie demarată reabilitarea şi modernizarea Pasajului Cumpenei.

 Închis total sau pe câte un sens?

Oricum, mai mult ca sigur, odată cu începerea lucrărilor, Podul de la Butelii va fi închis minimum opt luni, maximum un an, dar pe rând, pe câte un sens de mers. Mai există soluţia blocării sale totale pentru cel puţin trei luni şi redirijarea traficului pe Podul IPMC, dar aceasta nu este preferată de reprezentanţii administraţiei locale, pentru a nu crea un disconfort prea mare şoferilor. Nici proiectantul, nici directorul tehnic al Confort Urban nu ar opta pentru ea, dar constructorul va decide, în funcţie de tehnologia şi utilajele pe care le va folosi. „Eu, strict personal, cred că soluţia cea mai bună este închiderea parţială. Dacă va fi închis total, e adevărat că se vor termina lucrările mai repede, dar va fi un deranj foarte mare, pentru că toată zona industrială trece pe pod“, ne-a declarat ing. Claudiu Rădulescu.

Să sperăm că firma care va câştiga contractul de 6 milioane de lei va respecta graficul de execuţie al lucrărilor, nu va întârzia sau, Doamne fereşte, nu intră în insolvenţă. Şi că CFR-ul nu va pune beţe în roate proiectului, căci constructorul va trebui să respecte cerinţele companiei de căi ferate, pentru a nu fi afectat traficul feroviar. Iniţial, aceasta nu a fost de acord să se lucreze între lunile mai şi septembrie, iar în rest doar între anumite ore, dar până la urmă a emis avizul necesar implementării proiectului fără niciun fel de restricţie. Cert este că e aproape imposibil ca, până pe 23 februarie 2017, Pasajului Cumpenei să fie nou-nouţ, aşa cum prevede autorizaţia de construire emisă pentru reparaţiile capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei, ce face legătura dintre Bulevardele Aurel Vlaicu şi I.C. Brătianu.

Costul reparaţiilor: 1,4 milioane de euro

Primăria Constanţa a estimat că valoarea lucrărilor va fi 5.915.837,5 lei, din care:

– scoatere linie de tramvai şi refacere cale: 3.451.122,0 lei, fără T.V.A.;
– remedierea defectelor betonului şi protecţia infrastructurii: 147.395 de lei, fără T.V.A.;
– remedierea defectelor betonului şi protecţia suprastructurii: 487.421 de lei, fără T.V.A.;
– cămăşuire pilă 10: 8.814 lei, fără T.V.A.;
– repararea scărilor de acces: 71.357 de lei, fără T.V.A.;
– iluminat pasaj: 1.211.925 de lei, fără T.V.A.;
– organizare şantier: 134.450,9 lei, fără T.V.A.;
– cheltuieli diverse şi neprevăzute: 403.352,6 lei, fără T.V.A.
Licitaţia va fi atribuită pe baza preţului cel mai scăzut, dar pe lângă ofertă, firmele trebuie să depună şi o propunere tehnică, cu descrierea modului de organizare, astfel încât să realizeze lucrările în termen de maximum un an şi graficul fizic şi valoric de execuţie al acestora. În plus, perioada de garanţie oferită lucrărilor executate şi recepţionate trebuie să fie de minimum 60 de luni.

Valentin ISPAS

Comenteaza acest articol

css.php