SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Obișnuiești să călătorești cu „nașul“? CFR a introdus serviciul de pază în trenuri

CFR Călători și Direcția de Poliție Transporturi din cadrul I.G.P.R. au realizat marți prima acțiune de control după introducerea, la data de 08 mai a.c., a serviciului de pază în trenuri. Activitatea agenților de pază se desfășoară în special în garniturile cu risc ridicat de călătorie frauduloasă în care se înregistrează și un grad îngrijorător de infracționalitate. Aceste neajunsuri reprezintă un semnal de alarmă deloc de neglijat pentru CFR Călători și se reflectă în siguranța/integritatea atât a personalului feroviar cât și a călătorilor de bună credință.

În perioada următoare, vor fi monitorizate trenurile vizate și, de asemenea, evoluția vânzărilor de bilete și abonamente pentru acestea.

Astăzi, 9 mai 2017, au fost verificate trenurile: R 8012 Fetești — București Obor, R 8001 București Obor — Constanța, R8014 Fetești — București Obor, R 8011 București Obor — Fetești și R 8002 Constanța — București Obor.

În cele 5 trenuri, care au circulat cu capacități între 250 și 500 locuri/tren și grade de ocupare între 40% și peste 100%, au fost depistați fără legitimații de călătorie 275 de pasageri, cărora le-au fost eliberate bilete la tarif de taxare în tren. De asemenea, 217 pasageri care au urcat din stațiile fără puncte de vânzare legitimații de călătorie au plătit un tarif similar celui de la casa de bilete.

Recomandăm celor care călătoresc frecvent cu trenul, ABONAMENTUL: soluția cea mai avantajoasă, cu reduceri tarifare importante. În plus, pasagerii își pot cumpăra, la unele trenuri, bilete și abonamente valabile pentru rangul de tren InterRegio, la tarife mai mici aferente rangului de tren Regio.

Important! Conform reglementărilor în vigoare, pasagerii care urcă din punctele de oprire unde nu sunt case de bilete au obligația de a se prezenta imediat după urcarea în tren la personalul feroviar pentru a-și cumpăra bilete, la un tarif similar celui de la casa de bilete.

Acțiunile de control se vor derula și în perioada următoare, în toate trenurile de pasageri, la nivelul întregii rețele feroviare, în special în zonele generatoare de fluxuri importante de trafic. Acestea fac parte din demersul CFR Călători de a oferi pasagerilor un transport în condiții decente.

Sprijinul susținut al reprezentanților Direcției de Poliție Transporturi din cadrul I.G.P.R. în aceste acțiuni este foarte important, analizele și statisticile

conducând la rezultate încurajatoare.

Pentru a veni în sprijinul acestor acțiuni, recomandăm tuturor pasagerilor care întâlnesc situații de călătorie frauduloasă să semnaleze acest lucru prin accesarea butonului ‘Raportează călătoria fără bilet’ disponibil pe site-ul www.cfrcalatori.ro .

* Pentru un călător care refuză achitarea biletului de taxare în tren, se întocmește un proces verbal de contravenție (PVC) conform HG 203/1994, a cărui valoare se compune din:

— amendă contravențională, care este cuprinsă între 250-400 lei;

— tariful de transport (bilet taxare în tren) pentru distanța aferentă;

— tarif suplimentar în valoare de 300 lei;

— speze poștale și tarif de identificare în valoare de 30,8 lei.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul național feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulație a persoanelor în interiorul și în afara țării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe

care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetățeni.

Comenteaza acest articol

css.php