Primarul Medgidiei, Marian Iordache, la bilantul primului mandat

Cotidianul „Observator” incepe, de astazi, prezentarea sefilor administratiilor publice locale constantene care au ceva de spus dupa patru ani de mandat. Pentru unii este primul si au pasit cu emotii in ceea ce se numeste interes pentru comunitate, insa altii pot da lectii de administratie oricui, pe orice tema de dezvoltare locala. Un exemplu in acest sens este primarul municipiului Medgidia, Marian Iordache.

Chiar daca este la primul mandat, edilul Medgidiei este „uns cu toate alifiile” – daca putem sa adaptam aceasta vorba romaneasca –, lucrand in administratie de aproape 20 de ani. Tocmai din acest motiv, extrem de interesant este modul in care se descrie. „Nu m-am schimbat! Am ramas acelasi personaj modest, amabil, respectuos, poate bolnav de bun-simt; imi spunea cineva treaba asta, dar asa am fost educat. Multi ar vrea sa ma vada cu o atitudine razboinica la adresa adversarilor… N-am facut asta, dar ar fi fost momente cand as fi putut sa procedez de maniera asta, insa bunul-simt nu m-a lasat sa ma comport decat asa cum am fost educat si m-as descrie ca o persoana apropiata oamenilor si cu o relatie foarte buna in comunitate”, spune primarul de Medgidia despre omul Marian Iordache. Cat despre primarul Marian Iordache, acesta a demonstrat inca de la finalul primului mandat ca propunerile pot deveni realitate cu profesionalism si multa ambitie. Iata cum isi prezinta un primar care are cu ce se lauda bilantul de final al mandatului, dar si intentiile pentru urmatorii patru ani.

Reporter: Cum ati descrie momentul 2008? Care v-au fost sperantele, ambitiile si, mai ales, cu ce program ati venit in fata cetatenilor?

Marian Iordache: Anul 2008 a insemnat un an plin de succes pentru echipa P.N.L., la Medgidia, echipa pe care am coordonat-o pentru castigarea alegerilor locale. Am avut un rezultat excelent prin faptul ca atat functia de primar a fost adjudecata de P.N.L., cu un procent de 62%, dar si zece din cele 19 posturi de consilieri locali au fost ocupate de catre candidatii nostri. Sperantele erau multe, legate si de faptul ca, la acel moment, la guvernare era P.N.L. si conexiunile de la nivel judetean si cel national erau foarte bune; erau sperante indreptatite pentru ca anii 2004-2008 au insemnat un boom economic si Romania s-a dezvoltat tot mai mult, existau tot mai multe resurse pe piata, iar Guvernul alocase in anii precedenti – 2006, 2007 – sume importante pentru bugetul din Medgidia. Spre exemplu, in anul 2007, Guvernul P.N.L. alocase 125 de miliarde de lei ca sume de echilibru, cea mai mare suma din istoria orasului. Dupa 2008 si alegerile generale din acelasi an, cand P.N.L. nu s-a mai aflat la guvernare, Guvernul a uitat ca exista si Medgidia pe harta tarii si sumele au fost derizorii: intr-un an, patru miliarde, in alt an trei miliarde, insignifiante in raport cu necesitatile unui oras de talia Medgidiei.

Ca primar, aveam sperante foarte mari la alegeri si dupa, pentru ca programele pe care ni le propusesem aveau in vedere cam toate aspectele vietii sociale si economice. Ne propusesem o dezvoltare economica locala, in primul rand, in al doilea rand multe proiecte legate de infrastructura, dorinta cetatenilor era aceea de a asfalta strazile si asta deoarece in mandatul precedent au fost lasate de izbeliste. Au sapat santuri pentru gaze naturale sau alte utilitati si, apoi, le-au abandonat fara sa puna macar o plomba.

R.: Educatia este cel mai important domeniu al dezvoltarii de proiecte sanatoase pentru o comunitate. Cum ati tratat acest aspect?

M.I.: Erau ganduri foarte importante in legatura cu educatia, cu viata sociala; foarte multi oameni din Medgidia au probleme legate de lipsa locurilor de munca, fie ca aveau probleme in ceea ce priveste asistenta sociala, iar lipsa educatiei in unele sectoare isi spunea punctul de vedere.

R.: Cum ati gasit Primaria in 2008?

M.I.: Imediat dupa alegeri am demarat organizarea Primariei. Primul soc pe care l-am avut a fost acela ca exista un numar foarte mare de angajati – 930 de oameni in administratie – si valoarea totala a salariilor si a cheltuielilor legate de acestia insemna o parte foarte mare din bugetul local. Pe de alta parte, niciun proiect nu era in derulare, care sa aduca resurse suplimentare orasului. In mandatul precedent fusesera realizate trei proiecte: colectare selectiva a deseurilor, unul pentru realizarea unei fabrici de BCA, impreuna cu o asociatie de rromi, si un al treilea proiect care viza un proiect de mediu. In rest, erau idei care au fost lasate de predecesorul meu si doua proiecte inchise, respectiv modernizarea centralelor termice din oras, cu un total de 300 de miliarde de lei imprumut de la banca, si asfaltarea a noua kilometri de drumuri, cu finantare de 200 de miliarde, care erau tot de la banca. Cheltuiala totala, de 500 de miliarde de lei, inseamna datoria bugetului local catre banci; Medgidia are de platit pana in anul 2027 1.050 de miliarde de lei. Al doilea soc a fost ca, incepand cu luna august, a venit prima scadenta, prima rata la plata, si asta a insemnat o valoare de sapte miliarde de lei. A fost o luna in care am fost la un pas de a nu putea plati salariile angajatilor din cauza ca suma era atat de mare fata de veniturile Primariei, incat ultimul leut pe care l-am avut l-am trimis la banca.

R.: Care era solutia?

M.I.: Am intrat intr-un soi de disperare in perioada respectiva si asta pentru ca trebuia sa gasesc o solutie urgenta sa alimentez bugetul, si atunci singura cale pe care am gasit-o a fost aceea de a apela la sprijinul guvernului condus atunci de catre Calin Popescu Tariceanu, care mi-a dat din fondul de rezerva 17 miliarde de lei, suma care mi-a permis sa pot sa functionez pana la sfarsitul anului 2009 si a trebuit sa ma gandesc foarte bine la bugetele anilor urmatori – 2010, 2011 – la nivelul taxelor si impozitelor, la modul de colectare, organizarea Primariei, serviciul informatic si toate celelalte, dar a trebuit sa si impulsionez atragerea de finantari europene, depunerea de proiecte si derularea acestora. Am reusit, la sfarsitul anului, sa depun, sa pregatesc documentatia pentru un proiect mare, care se numeste P.I.D.U. – Planul Integrat de Dezvoltare Urbana –, si, de asemenea, la inceputul anul 2009 am reusit sa finalizez proiectul tehnic pentru asfaltare de drumuri.

R.: Cu toate aceste probleme, in 2010 ati demarat poate cel mai important proiect al municipalitatii, asfaltarea. Va rog sa ne oferiti mai multe informatii despre acest proiect.

M.I.: In 2010 am demarat lucrarile propriu-zise la proiectul de asfaltare, inca o lungime de 22 de kilometri de drumuri au fost asfaltati pana in prezent. Este un proiect interesant si una din reusitele acestui mandat. Am reusit, de asemenea, sa modernizez trei statii de pompare, tot cu finantare europeana, si sa modernizez retelele de canalizare.

R.: Stim ca in mandatul dumneavoastra, pentru prima data, gospodariile din satul Remus Opreanu au fost alimentate la reteaua de apa…

M.I.: Asa este! Cu surse proprii am reusit sa aduc, pentru prima data, in satul Remus Opreanu apa, existand la aceasta data reteaua de alimentare cu apa potabila.

R.: Despre locuintele sociale ce ne puteti spune?

M.I.: Am reusit sa construiesc zece case sociale cu toata infrastructura necesara, nu lipseste nimic. Aceste locuinte se afla in zona de est a orasului, au fost realizate dupa un program PHARE dedicat rromilor si a insemnat un exemplu pentru modul in care se pot realiza minicartiere in localitati. Tot in plan social am reusit sa calificam o parte din forta de munca necalificata si aceasta forta sa o indreptam catre locurile de munca disponibile. Orasul este dezechilibrat deoarece exista foarte multi oameni necalificati si e nevoie de calificati, si atunci am incercat sa armonizam aceste situatii, sa-i educam si sa-i trimitem la scoala pe cei care nu aveau suficienta scoala; am organizat cursuri de adulti pentru obtinerea diplomelor necesare si, apoi, sa urmeze cursurile de calificare.

R.: Daca ne intoarcem la investitii, ar mai fi de adus in discutie proiectul privind reabilitarea sistemului de apa din Medgidia. Ce detalii despre acest proiect ne puteti oferi?

M.I.: Acesta este un proiect foarte mare, in valoare de 90 de miliarde de lei, din care 20 provin de la Primaria Medgidia, iar 70 de la CNI, pentru reabilitarea sistemelor de apa din zona de nord a orasului. Astfel, am reusit sa inchidem toata reteaua de apa de aici inca de anul trecut si, acum, cu S.C. RAJA S.A., realizam bransamentele, probabil anul viitor vom incheia bransamentele; sunt pentru 4.000 de bransamente pe care RAJA le pune la dispozitie, gratuit, cetatenilor din Medgidia.

R.: Ce solutii economice ati propus pentru municipiul Medgidia? Va rog sa ne vorbiti si despre ideea Parcului Industrial.

M.I.: Am fi vrut sa facem mai mult pe partea economica; am reusit sa deschidem o cariera pentru resurse pentru fabricarea cimentului; este o resursa, iar o astfel de cariera se deschide o data la 60 de ani si am reusit in acest mandat sa fac asta. De asemenea, am reusit sa autorizam la Fabrica de Ciment constructia celui mai mare siloz din Europa si este o investitie care a fost prezentata si pe Discovery Channel ca exemplu in toata lumea si ca fiind o minune a tehnicii si constructiei. Am reusit sa atragem o finantare pentru primul hipermarket din Medgidia – acesta a fost deschis de curand si am mostenit o idee de proiect, aceea a Parcului Industrial, care sincer nu credeam ca poate fi realizat. Dupa ce doi ani de zile am lucrat la partea de Plan Urbanistic de zona, am fost bucuros sa se aprobe in C.L. acest proiect si el sa devina operabil, dar am constatat ca ne trebuiau 140 de milioane de euro ca sa devina viabil, adica sa facem infrastructura, drumurile, apa, canalizare, energie electrica, termica si gaze, dar si telefonie si Internet. Suma este atat de mare in comparatie cu bugetul Medgidiei, care este de 10 milioane de euro anual, incat pare imposibil sa crezi ca se poate.

De asemenea, am sprijinit I.M.M.-urile locale; am oferit serviciile sau lucrarile care se fac la Medgidia firmelor locale, si aici ma refer la lucrarile de apa si canalizare, unde RAJA S.A. a preluat sectia de la Medgidia, cu oameni din Medgidia, ma refer la salubritate – serviciul a fost externalizat unei firme care a castigat licitatia: o societate din Spania care si-a infiintat firma la Medgidia si colecteaza deseurile din 19 localitati si care are sediul in oras, iar salariatii sunt cetateni din Medgidia. Mai mult, ma refer la alimentarea cu energie termica, spatii verzi si drumuri, unde societatea care administreaza este infiintata de C.L. – Apollo; ma refer la servicii de reparatii a drumurilor, trama stradala: firma care a facut lucrarea are sediul in Medgidia si a lucrat cu oameni din oras. Majoritatea cheltuielilor pe care le-am facut a fost cu televiziunea din oras, pana la cheltuieli de materiale si servicii – majoritatea s-a facut cu firmele locale. Exista exceptii: Enel, Romtelecom, RDS, firmele nationale care ofera unele servicii si care nu au operatori locali, dar, in rest, am incercat sa pastram banii bugetului in Medgidia, sa-i cheltuim in plan local pentru a incuraja si sustine economia locala. Am facut si recomandari in acest sens si spun ca, prin mentinerea taxelor si impozitelor la acelasi nivel in fiecare an si prin aceasta politica de ajutorare a formelor locale, cred ca mi-am facut datoria fata de firmele din oras, dar si fata de cetateni.

R.: In aceste conditii, ar putea exista vreo solutie pentru ca acest proiect sa poate aduce in viitor mai multi bani la bugetul local prin afacerile dezvoltate de firme romanesti si straine la Medgidia?

M.I.: De curand am gasit cea mai buna solutie, respectiv aceea de a vinde terenul de la Parc unui investitor care este operator de parcuri industriale si vom face licitatie publica, pentru ca mai apoi sa se construiasca infrastructura si sa se parceleze, pentru a putea fi oferite loturi de teren pentru firme. Asa, sunt premise foarte bune ca in viitor sa avem primele investitii aici.

R.: Administratia pe care o conduceti a preluat unitatea medicala din oras, initiativa purtand numele dumneavoastra. Ce investitii s-au facut aici?

M.I.: Exista un parteneriat – sunt primul primar din judet care am preluat spitalul de la Ministerul Sanatatii, am semnat primul documentele si eram convins de necesitatea ca acesta sa aiba legatura ca administratia publica locala. Spitalul nu se adreseaza doar cetatenilor din Medgidia, ci zonei, care are 120.000 de oameni arondati, din care aproape 20.000 de locuitori, in fiecare an, trec pe la U.P.U. sau sunt internati pentru diverse afectiuni. Am incercat sa diversificam gama de servicii medicale insa, cel mai important, am modernizat unitatea, atat prin achizitionarea de aparatura si, in acelasi timp, prin repararea si modernizarea sectiilor din spital. Am reusit sa modernizam sectiile Maternitate, Ginecologie, Neonatologie, Neurologie si va trebui ca, pe viitor, sa modernizam si Chirurgia si Internele, astfel incat intreg spitalul sa arate ca nou. Acest proiect a insemnat o cheltuiala de aproape un milion de euro, finantarea a fost asigurata din doua surse: Ministerul Sanatatii si Primaria. Un merit il are managerul spitalului, care a discutat, alaturi de mine, foarte mult cu autoritatile, astfel incat sa obtinem finantarile. Exista un grad mare de multumire in legatura cu conditiile din Spitalul Medgidia si as vrea sa va spun ca, de curand, a fost un seminar al medicilor chirurgi desfasurat la noi in oras; au vizitat spitalul si au ramas uimiti ca intr-o localitate cum este Medgidia exista un spital cu o asemenea dotare si cu asemenea conditii.

R.: Municipiul Medgidia dezvolta relatii de parteneriat cu mai multe orase din Europa. Care sunt beneficiile acestor colaborari?

M.I.: In Bulgaria avem, cu localitatea Silistra, un proiect unicat in Romania; un grup economic de cooperare teritoriala a fost constituit, care aplica strategia Dunarii. Medgidia a facut cu Silistra un grup de cooperare teritoriala similar, care are posibilitatea de a atrage fonduri europene in domeniul mediului si poate fi extins si pentru alte domenii. Suntem primii din tara care am facut un astfel de grup si e proiectul la care tin cel mai mult pentru ca, avand valoarea asta de unicat, ne da posibilitatea de a aduce fonduri europene de la C.E. fara ca atitudinea birocratica de la ministere si agentii sa tina foarte mult lucrurile pe loc si banii sa nu poata fi accesati rapid. Avem portofoliu de proiecte comune, ne-am intalnit cu primarul de la Silistra de multe ori, cu noul primar ne intalnim pe 26 martie si vom avea discutia finala in legatura cu producerea de energie si protectia mediului in cele doua localitati. De asemenea, avem un proiect cu localitatea Favara, din Italia; pe 25 aprilie va fi un targ de produse siciliene la Medgidia, moment in care producatorii traditionali din zona Sicilia vor fi prezentati producatorilor romani, care vor avea posibilitatea de a participa la aceasta actiune. La acest targ, atat cetatenii, cat si oamenii de afaceri vor putea sa lege colaborari cu firmele din Italia.

Mai mult, suntem membri ai Ligii Primariilor din Balcani; exista o colaborare foarte buna cu primaria din Bayrampasa, Turcia, si, alaturi de aceasta primarie, sunt si multe alte administratii din Balcani. Ne informam despre problemele care exista in zona si am depus deja, impreuna cu Primaria Ialova, trei proiecte de finantare care vizeaza tineretul, sportul si cultura. Aceste proiecte creeaza o deschidere importanta, creeaza legaturi foarte stranse intre companii, cetateni si cred ca sunt baza ca, de exemplu, la Parcul Industrial de la Medgidia o parte a firmelor sa fie din Turcia. Recomandarile din partea administratiilor, colaborarea dintre autoritati nu vor face decat sa apropie firmele din Parcul Industrial si vor crea noi locuri de munca.

R.: Ce ne puteti spune despre relatia pe care o aveti cu Consiliul Local?

M.I.: Foarte multi consilieri locali erau la primul mandat; sunt exceptii care erau la al doilea mandat. Un consiliu nou se armonizeaza in timp, fiecare trebuie sa inteleaga mecanismele de functionare ale unui C.L. Nu a fost foarte greu de lucrat, as spune ca la inceput a fost doar o reticenta din partea reprezentantilor P.D.L. si nu din partea tuturor, ci mai degraba a fostului primar, Dumitru Moinescu, lucruri pe care le-am intalnit in decursul celor patru ani. Au fost impotriva la toate punctele sau majoritatea, nici chiar la cele sociale sau care vizau economic nu a existat o sedinta fara observatii sau critici, care nu erau niciodata pertinente. Sigur, o astfel de atitudine demobilizeaza la un moment dat, dar dupa o vreme, ajutat de modul meu de pregatire al proiectelor, am ajuns la acel standard pe care mi l-am dorit.

R.: Cum e acum?

M.I.: Nu a fost un lucru usor, ci unul destul de delicat, in conditiile in care am avut nevoie cam de sase luni sa organizez activitatea Primariei asa cum doream, sa fie eficienta si dedicata scopului pe care il are administratia locala. O parte dintre angajati a mers la cursuri de perfectionare, pentru a putea lucra la standardul dorit; as spune ca Primaria a devenit mai apropiata cetateanului. Sigur, nu pot sa spun ca am reusit in toate domeniile si ca mai sunt destule probleme care trebuie abordate si rezolvate, dar dam importanta oricarui cetatean care vine la Primarie si multe le rezolvam, dar sunt si probleme pe care nu le putea solutiona.

R.: Ce ar trebui facut urgent? Ce aveti trecut in lista de prioritati?

M.I.: Ceea ce isi doresc si oamenii, respectiv continuarea lucrarilor de reparatie a drumurilor; in sedinta de saptamana aceasta vor avea un punct care se refera la programul de reparare a drumurilor in acest an, proiect care are o valoare de doua milioane de lei si se realizeaza pe baza unui credit furnizor grantat de Primarie, asa cum toate localitatile fac; o firma vine, finanteaza, rezolva lucrarea si primeste banii in anii urmatori. Acesta este un program foarte important, care incepe anul acesta si este gandit pe patru ani, astfel incat, la final, intreg orasul sa fie asfaltat. Asa pot sa le raportez medgidienilor ca in doua mandate am reusit sa asfaltez intreg orasul. Un al doilea lucru pe care mi-l doresc este vanzarea terenului de la Parcul Industrial, banii respectivi urmand a fi dirijati in trei directii: construirea unui numar de locuinte sociale, realizarea unui adapost pentru cainii comunitari si, in felul acesta, sa ajungem la o solutie civilizata, si continuarea lucrarilor de infrastructura.

R.: Veti candida pentru un nou mandat?

M.I.: Voi candida la alegerile locale din acest an. Suntem in perioada pregatirii pentru alegeri si nu intr-o perioada de campanie; are loc organizarea. Mi-am organizat reteaua electorala, respectiv partea de responsabili pe sectiile de votare, am activat tot ceea ce inseamna partea de politic, am pregatit un raport de activitate al celor patru ani de mandat, pe care l-am pus la dispozitia colegilor din partid si a activistilor, urmeaza o scrisoare electorala in legatura cu intentia de vot si a proiectelor realizate, si in campanie toate lucrurile vor fi organizate pe o structura bine pusa la punct.

R.: Care este programul cu care veniti pentru mandatul 2012-2016?

M.I.: Programul are in vedere, in linii mari, dezvoltarea economica a orasului, astfel incat sa ne atingem scopul principal, asigurarea de locuri de munca, dar si rezultate foarte bune in buget. Mai am in vedere o politica economica de sprijinire a firmelor din oras, sa se dezvolte, sa atragem noi firme in zona noastra si rezolvarea problemelor sociale; e un deficit de locuinte sociale, dar si locuinte pentru tineri. Exista deja la A.N.L., trecute prin toate fazele, proiectele de construire a doua blocuri, care din motive politice, la acest moment, nu se promoveaza, dar dupa alegerile din toamna sunt sigur ca lucrurile se vor schimba. Modernizarea serviciilor de spatii verzi a si a celor de termie: ne-au ramas retele de termie in zona centrala nerealizate si as vrea sa completez acest proiect asa incat el sa fie integral. Ma gandesc, pe de-o parte, la anveloparea blocurilor, pe de alta parte, la completarea si modernizarea retelelor, dar si la contorizarea energiei termice. Si astea sunt doar cateva ganduri, programul pentru 2012-2016 este mult mai amplu si toate informatiile le voi oferi cetatenilor in campanie.

R.: Ce spune familia dumneavoastra despre programul pe care il aveti si despre tot ce presupune sa fii primar al unui oras cum este Medgidia?

M.I.: Ma vad foarte rar, am un program care este de luni pana sambata totdeauna si de multe ori si duminica. S-au obisnuit cu mine, lucrez in administratie de aproape 20 de ani si a devenit o normalitate, cand ma vad acasa, se mira. In principiu, accepta si sunt de acord ca este nevoie in oras de atitudinea pe care o aduc eu.

Am ramas acelasi personaj modest, amabil, respectuos, poate bolnav de bun-simt; imi spunea cineva treaba asta, dar asa am fost educat. Multi ar vrea sa ma vada cu o atitudine razboinica la adresa adversarilor; n-am facut asta, dar ar fi fost momente cand as fi putut sa procedez de maniera asta, insa bunul-simt nu m-a lasat sa ma comport decat asa cum am fost educat si m-as descrie ca o persoana apropiata oamenilor si cu o relatie foarte buna in comunitate.

R.: Cu ce mesaj veniti inaintea alegerilor locale? Ce trebuie sa stie locuitorii municipiului Medgidia?

M.I.: Nu m-am schimbat! In sensul ca oamenii ma cunosc ca fiind o persoana dedicata activitatii din administratie, cetatenilor; tot timpul sunt ancorat in realitatea locala si am ambitia sa continui ce am inceput, astfel incat medgidienii sa fie mandri de activitatea mea.

R.: Dar pentru contracandidati?

M.I.: Ii astept in alegeri! Este o competitie normala, alegerile locale reprezinta o competitie de idei intre oameni care vor sa faca ceva pentru comunitate si sunt convins ca cei care candideaza fac asta cu gandul de a realiza ceva. Sper ca oamenii sa-l voteze pe cel care are rezultatele cele mai bune!

Mihaela TIRPAN

6 Comments

  1. Iordache, cred ca nu mai exista minciuni cate poti spune tu in campanie ! Ai vazut si tu ca nu mai ai sanse si de aceea va ganditi sa candideze si groparul ala de Paun. Tot ce ai promis in 2008 au fost numai vorbe goale.

  2. Nesimtirea lui Marian este din ce in ce mai mare. Poate se intreaba cineva de ce nu a fost macar nominalizat pentru proiectul “Zece oameni de valoare pentru Constanta” facut de Fundatia ISIS, nici la categoria Politicieni si nici la categoria Administratie.
    Tocmai din cauza minciunilor pe care le spune!

  3. Eu cred ca spre deosebire de altii s-a mai vazut ceva. A inceput sa asfalteze si eu cel putin nu-mi mai rup masina cum o faceam.

  4. Daca acolitul sau Paun a ajuns la concluzia ca s-a saturat de minciunile lui Iordache, noi ce sa mai zicem? Nu afacut nimic acest pseudo-primar, doar a mintit, a palavragit, ne-a dus de nas, s-a c-c-t in increderea noastra. Insa noi il vom pedepsi pt asta, nu il vom mai alege, noi vom vota MOINESCU!

  5. De ce oare la stfel de materiale apar toti frustatii. Daca nu va convine ca este primar schimbati-l la votare. Dar daca iese tot el ar cam trebui sa plecati din oras. Rusine sa va fie. In loc sa apreciati ceea ce s-a facut prin oras nu faceti altceva decat sa comentati pe site-uri. Cum ar fi fost daca traiati pe la Adamclisi unde nu s-a facut nimic. SWau in alte localitati din judet.
    Asa vorbesc numai oamenii lui Moinescu!

  6. Iordache e praf si pulbere !!! Eu nu cunosc nici o realizare acestui om !!!! Voi cunoasteti ??? Daca da !!! Spuneti-o si mie !!!

Comenteaza acest articol

css.php