De ce alunele de pădure nu trebuie să-ți lipsească din dietă

De ce alunele de pădure nu trebuie să-ți lipsească din dietă

Este recomandat să mănânci 30 de grame de alune (în jur de 15), de 3 ori pe săptămână. Nu exagera cu ele dacă urmezii un regim de slăbire, pentru au destul de multe calorii.

Ce conțin

Alunele de pădure sunt o sursă excelentă de vitamina E, vitamina A, acid oleic, acid folic, proteine și grăisimi mononesaturate. În plus, sunt bogate în minerale: mangan, cupru, seleniu și zinc.

Previn infartul

Sunt recunoscute pentru faptul că scad colesterolul și reduc drastic riscul apariţiei bolilor cardiovasculare. Se datorează acizilor graşi esenţiali pe care-i conțin din plin, și acizilor mononesaturaţi care scad nivelul colesterolului din sânge. Colesterolul menținut în limitele normale asigură sănătatea vaselor de sânge și protecţie împotriva accidentelor cerebrale, a infarctului miocardic.

Sunt recomandate în anemie

Alunele sunt o sursă bogată de vitamina D, substanţă care contribuie la menţinerea unor nivele normale de calciu şi fosfor în sânge. Deficienţa de vitamina D duce la numeroase afecțiuni ale oaselor. De aceea, specialiștii recomandă alunele de pădure copiilor anemici, tinerilor în creştere sau persoanelor vârstnice.

O mână de alune vă țin la distanță de răceli și gripe
Mineralele conţinute de alunele de pădure stimulează sistemul imunitar şi cresc capacitatea organismului de a se apăra împotriva infecţiilor virale. Așadar, dacă vrei să nu răcești, mănâncă o mână de alune, de câteva ori pe săptămână, mai ales în perioada rece.

Te protejează de cancer

Alunele conţin și fitochimicale, substanţe cu proprietăţi antioxidante, ce protejează organismul de diferite forme de cancer: de plămâni, de creier și  de ficat.

clicksanatate.ro

Comenteaza acest articol

css.php