Revine în forţă taxa de promovare pe litoral?

Revine în forţă taxa de promovare pe litoral?

Ieri a fost organizat simpozionul „Turismul pe litoralul românesc în sezonul estival 2016“ la Pavilionul Expoziţional, ocazie cu care au fost punctate mai multe probleme existente încă în staţiuni. Marea absentă a fost Corina Martin, dar preşedintele A.N.T., Anca Pavel-Nedea, a poposit la Constanţa, înainte de a pleca la târgul de turism de la Moscova.

Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, împreună cu Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc au organizat, ieri, un simpozion cu privire la turismul de pe litoral, în perspectiva apropiatului sezon estival. Cum C.C.I.N.A. a renunţat să mai fie membru în Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării şi nici Nicolae Bucovală, prim-vicepreşedintele F.P.T.R, nu este unul din susţinătorii săi, Corina Martin nu a fost invitată la eveniment. A venit, însă, Anca Pavel-Nedea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, care a trebuit să răspundă întrebărilor reprezentanţilor turismului litoral, despre programul „Litoralul pentru ruşi“, lansat de Corina Martin, cu 10 euro noaptea de cazare în hoteluri de patru stele. Aceştia au sesizat că patronatele din turism nu au fost consultate şi că au apărut probleme deoarece turiştii existenţi sunt nemulţumiţi că există un preţ special pentru ruşi. „Am fost şifonaţi toţi, a fost şifonată imaginea turismului românesc, am fost puşi în situaţii neplăcute. Îmi doresc să aştern linişte peste această situaţie creată, pentru că ne face rău. Repet, singura delegaţie oficială nu poată să o facă decât un organism a statului, în cazul de faţă A.N.T.“, a precizat Nedea.
Aceasta a plecat, ieri, la târgul de turism din Rusia, manifestare organizată sub patronajul Guvernului Federaţiei Rusiei. România participă pentru prima dată la Intourmarket, la solicitarea Patronatului Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România. „Este manifestarea expoziţională cea mai importantă din Rusia şi, fiind în martie, dă posibilitatea operatorilor să contracteze şi pentru acest sezon, litoral şi Delta Dunării, şi pentru toamnă, nu mai trebuie să aşteptăm până în 2017“, a mai declarat preşedintele A.N.T.

Fonduri europene pentru primării şi taxa de promovare

Din păcate, în acest an Autoritatea nu mai beneficiază de fonduri europene pentru promovarea României la târgurile de turism, având doar un buget de 1,8 milioane de euro. În 2016, A.N.T. va fi prezentă doar la 36 de târguri, jumătate faţă de anul trecut, iar pentru restul se va încerca realizarea de parteneriate publice-private, pentru a putea participa.
Cel puţin, în exerciţiul financiar european 2014-2020, primăriile pot depune proiecte de promovare a turismului din zonă în cadrul Programului Operaţional Regional. „Fonduri pentru turism vor fi doar pentru autorităţile publice locale. Iar ei pot promova cu bani europeni staţiunile de pe litoral, depunând proiecte în cadrul P.O.R.“, a precizat preşedintele C.C.I.N.A. Ocazie cu care Anca Pavel-Nedea a reamintit de taxa de promovare, pe care o vrea implementată, de aceea va purta discuţii cu edilii-şefi pentru a putea propune Ministerului de Finanţe un model coerent de percepere a acesteia. „După ce va fi implementată, trebuie să facem licitaţia cu maximum de transparenţă, pentru a găsi specialişti care să pregătească o strategie de promovare a regiunii, nu trebuie să o facem noi. Ne putem baza pe specialişti care ştiu ce fac, poate chiar din afară, care au mai făcut asta cu succes, care să ne înveţe cum să facem strategia pe destinaţia respectivă. Bineînţeles, mi-aş dori ca banii să ajungă la firmele româneşti, dar depinde de ele. Apoi noi va trebui să ne asigurăm că o implementăm aşa cum este ea trasată, să urmărim realizarea ei, să nu mai facem cum ne taie pe noi capul“, a precizat preşedintele A.N.T.

Valentin ISPAS

Comenteaza acest articol

css.php