Piedicile de care s-a lovit o constănţeancă pentru instalaţia de gaze. Ultima oprire a fost la Protecţia Consumatorilor

Piedicile de care s-a lovit o constănţeancă pentru instalaţia de gaze. Ultima oprire a fost la Protecţia Consumatorilor

Mariana Vasiliţeanu se plimbă cu dosarul doldora de acte din anul 2013 pentru ca să îşi monteze gaze, însă nu a reuşit, iar toamna se apropie. Alături de ea, alţi aproape 20 de proprietari de pe scară aşteaptă să se vadă cu instalaţia în apartamente însă deocamdată au ajuns la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa în speranţa că se vor clarifica problemele de care s-au lovit.

Multe drumuri, hârtii peste hârtii, dar şi mulţi nervi, de toate acestea a avut parte până acum o constănţeancă care locuieşte în zona CET care a început în anul 2013 împreună cu vecinii săi, demersurile pentru a-şi monta gaze în locuinţe.

Au trecut aproape trei ani, iar acum se apropie toamna şi trebuie să reia toate demersurile, deşi a respectat pe cât s-a putut toţi paşii pentru ca lucrurile să meargă fără mare bătaie de cap. “În decembrie 2013 am început să facem actele şi a trebuit să plătim suma totală de 2.812,74 de lei inclusiv TVA, bani cu care am contribuit toţi locatari, respective 16 familii de pe scară ca să ne montăm initial gaze la aragaz şi apoi pentru restul”, a declarant Mariana Vasiliţeanu.

Surprize neplăcute după surprize tot neplăcute

Totul bine şi frumos, s-au strâns banii, s-au făcut actele către fostul Congaz, actuala companie Engie (Distrigaz Sud Reţele SRL), numai că au apărut piedicile. “Pentru că erau nişte datorii, cele mai multe lunare la RADET Constanţa nu am primit avizul de debranşare. Nu erau sume enorme, însă lucurile s-au tărăgănat iar în mai 2014 am prelungit contractul cu firma de gaze ca să avem timp să rezolvăm problemele”, a povestit constănţeanca.

Au continuat drumurile, plimbările între birouri, ridicările de umeri din partea angajaţilor, iar timpul a trecut fără rost.

Din nou, în ianuarie 2016 s-a refăcut acordul de acces cu Engie însă în februarie, oamenii au aflat cu stupoare că trebuie să reia toată procedura, îpentru că expiraseră contractile şi avizele pentru care umblaseră până atunci.

Mai mult, surpriza a fost când proprietarii au aflat că nu vor primi înapoi integral suma de aproape 3.000 de lei pe care o plătiseră către Engie pentru acest dosar.

“Engie ne-a informat că ne restituie suma de 1.212 de lei fără TVA desi noi am plătit cu TVA desi nu s-a întâmplat nimic, ci doar am aşteptat să ne rezolvăm problemele. Nu mi s-a explicat de ce ni se restituie mai puţini bani deşi nu am beneficiat de niciun serviciu”, a mai spus aceasta.

Mariana Vasiliţeanu care este şi administrator de bloc şi ştie să facă toată hârşogăraia necesară, afirmă că s-a hotărât să o ia de la capăt însă aştepta înapoi banii aşa că a depus o cerere la Engie pe strada Vasile Pârvan pe 29 iunie 2016 cu garanţia că în 30 de zile va primit banii. În plus a ceurt măcar restituirea TVA-ul pe care l-a plătit iniţial deşi compania a anunţat-o că nu va primit TVA.

Aceleaşi demersuri, răspunsuri ioc

Nu s-a întâmplat nici după data de 15 august, aşa că a mers din nou la Engie unde spune ea, a fost plimbată din nou din birou în birou pentru ca într-un final să primească un telefon mobil la care răspunde doar un robot şi nimeni nu poate fi contactat pentru lămuriri.

Constănţeanca a mărturisit că sătulă de această batjocură a mers la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa unde a depus plângere, dar nu va renunţa nici la demersurile pentru a-şi monta gazele. Cu restanţele la RADET s-a rezolvat, spune ea, dar se gândeşte că se apropie toamna şi procedurile se vor bloca din nou aşa că speră ca drumurile să nu mai fie inutile.

Redacţia ziarului “Observator de Constanţa” a încercat să ia legătura cu reprezentanţii companiei de gaze, dar nu s-a primit niciun răspuns măcar de confirmare la o solicitare în scris, iar la telefon răspunde un robot şi niciun alt departament. Singurul unde s-a răspuns a fost cel de urgenţe gaze însă operatoarea s-a scuzat că nu poate oferi lămuriri şi ne-a oferit acelaşi număr de telefon la care răspunde…robotul. În momentul în care compania va transmite un punct de vedere, acesta va fi redat.

Emilia SAVA

2 Comments

  1. Nu este singurul caz De mai mult de 2 si jumatate ne chinuim cu aprobarile birocratice ptr.racordarea la gaze pe str.George Enescu 7 si 11.Platim pe timp de iarna fact.de medie 11oolei pe luna ,avand copii mici care trebuie sa aiba o temperatura cat de cat corespunzatoare in ap.

  2. Imi place foto………..nu aveau voie sa traga gaze linga tabloul electric………..meseriasi, nu gluma….proiectul lui Dorel

Comenteaza acest articol

css.php