Temele pentru acasă ale elevilor nu ar trebui să fie un stres

Temele pentru acasă ale elevilor nu ar trebui să fie un stres

Psihologii consideră că temele pentru acasă sunt un lucru normal şi nu ar trebui să fie un motiv de stres şi presiune pentru elevi. „Nu temele pentru acasă sunt generatoare de stări anxioase în rândul elevilor. Societatea cere copiilor performanţă, sunt evaluaţi prin note, elevii doresc performanţă, astfel, temele pentru acasă reprezintă o unealtă logică de creştere a performanţelor. Pentru a obţine rezultate tot mai bune şi pentru a-i motiva, copiii au nevoie de Încurajări permanente şi feedback pozitiv din partea profesorilor şi a părinţilor. Criticile şi acuzaţiile blochează şi tensionează relaţiile dintre elevi şi părinţi sau profesori. Elevii, mai ales cei mici, au nevoie de multă repetiţie şi exercitiu pentru a învăţa un comportament. Necesitatea temelor este, în acest sens, benefică. Comportamentele învăţării se construiesc prin repetare”, afirmă psihologul Maria Verdi. Totodată, specialistul în psihologia copilului îi sfătuieşte pe profesori şi părinţi să evite vânarea greşelilor făcute de elevi, deoarece acestea sunt oportunităţi reale de a învăţa. „Oferiţi modele sănătoase din exemplul personal. Doar aşa copilul învaţă să recunoască greşelile şi să găsească alternative de soluţionare fără a se simţi vinovaţi, fără a găsi vinovaţi”, a mai completat psihologul.

Marieta ŞTEFAN

Comenteaza acest articol

css.php